انواع خمیر اپوکسی برای رفع نشتی لوله ها و مخازن

ستاره بدید
انواع خمیر اپوکسی برای رفع نشتی لوله

عیب و نقص‌های دیوار نازک در اثر عوامل فرسوده کننده داخلی یا خارجی، خوردگی لوله، ضربه، ساییدگی یا آسیب مکانیکی از جمله مشکلات شایع ساختمانی در نظر گرفته می‌شوند که لوله‌ها، مخازن، جداره‌های موتور، پدهای پوششی و سایر تجهیزات را تحت تاثیر قرار می‌دهند. اگر این مشکلات بموقع رفع نگردند، ممکن است استحکام تجهیزات خدشه‌دار شود و احتمال بروز خطرات محیطی و ایمنی بیشتر خواهد شد. به منظور کاهش از کار افتادگی تجهیزات، لازم است مقاومت تجهیزات تضعیف شده به سرعت به حالت عادی بازگردد.

خمیرهای اپوکسی موادی هستند که برای رفع نشتی لوله‌ها و مخازن صنعتی کاربرد فراوانی دارند. این خمیرها در انواع گوناگونی استفاده می‌شوند که در این مقاله از شرکت لوله بازکنی خدمات فنی تهران به برخی از آن‌ها اشاره خواهد شد.

 

انواع خمیر اپوکسی برای رفع نشتی لوله
انواع خمیر اپوکسی برای رفع نشتی لوله

نواع خمیر اپوکسی

در این قسمت به برخی از خمیرهای اپوکسی که می‌توانند برای رفع نشتی لوله‌ها استفاده شوند اشاره می‌شود:

فلز صنعتی (شبه فولاد)

این نوع خمیر اپوکسی در تعمیر نشتی لوله فولادی کاربرد دارد. این محصول ترکیبی فاقد حلال و خالص از نظر شیمیایی به حساب می‌آید و جهت تعمیر، پر کردن یا تقویت تمامی سطوح فلزی استفاده می‌شود. امکان سوراخ کردن، وصل کردن و با سمباده صاف کردن آنها هم وجود دارد. خمیر اپوکسی برای درزبندی رویه‌ها، لوله‌ها، مخازن، بدنه تانکرها و دریچه‌های ترک خورده کاربرد دارد. از نظر ویژگی‌های چسبندگی و سختی با فولاد برابری می‌کند. ساخت قالب‌های فلزی، افزودن لایه جدید به آب بندهای پوسیده و پر کردن نواحی خلاء از دیگر کاربردهای این خمیر است. و گزینه‌ای عالی برای مستحکم نگه داشتن وسایل لوله‌کشی، مرمت حفره‌های ایجاد شده در جداره لوله‌های صنعتی فلزی در نظر گرفته می‌شود. کیت این محصل جهت مخلوط سازی از قبل اندازه‌گیری شده است. کیت حاوی دستکش، میکسر و … است. کیت ابزار همچنین دارای کفپوش فیبرزیت است و همراه با فلزات صنعتی جهت دستیابی به حداکثر مقاومت کششی و خمشی کاربرد دارد. با افزودن خمیر اپوکسی امکان رنگ زدن، سوراخ کردن و سمباده زدن فلز صنعتی هم فراهم می‌شود. مقاومت فشاری برابر با ۹۷۲۵ psi به تایید رسیده و از نظر مقاومت در برابر مواد شیمیایی گزینه‌ای ایده‌ال محسوب می‌گردد.

فلز سوپرگرید

این محصول یک خمیر اپوکسی کاربید تنگستن و سیلیکن است. مقاومت فشاری این چسب بیش از ۱۹۰۰۰ psi به ثبت رسیده است و از آن می‌توان در تعمیر میله‌های هیدرولیکی رابط، مرمت خار لوله، محفظه یاتاقان، بازسازی پوشش آرماتور، تعمیر قطعات دندانه‌دار، مرمت ورقه‌های لوله‌ای، بلوک‌های موتور، پیشرانه‌ها، دریچه‌ها و پمپ استفاده کرد. این خمیر اپوکسی تا ۳۷۵ درجه فارنهایت در برابر حرارت مقاوم است و از این لحاظ گزینه‌ای عالی برای مرمت فلزات به حساب می‌آید. عمدتا از این خمیر اپوکسی می‌توان در تعمیرات فلز سنگین هم بهره گرفت. کار کردن با کیت ابزار ساده است و حاوی تمام اقلام ضروری می‌باشد (دستکش، میکسر، کفپوش فیبرزیت که همراه با فلزات اعلاء و جهت دستیابی به حداکثر مقاومت کششی و خمشی استفاده می‌شود). همچنین ویژگی‌های ضد افت این خمیر استفاده از آن در سطوح عمودی و شیب‌دار را میسر می‌سازد.

اپوکسی مخصوص تعمیر مخزن

این خمیر اپوکسی گزینه‌ای ایده‌ال جهت تعمیر جوشکاری‌ها، اتصالات جوشی، حدیده کاری‌های لوله، ترک خوردگی، سوراخ‌ها و مرمت سطح داخل و خارجی مخازن گوناگون ناشی از آسیب به حساب می‌آید. پلیمرهای غنی از رزین فلزی و تخصصی در راستای نوسازی و مرمت نشتی مخازن فلزی یا حتی پروژه‌های لوله‌کشی عظیم به کار گرفته می‌شوند و گزینه‌ای ایده‌ال جهت مرمت جداره‌های نازک و پوشیده مخازن و تانکرهای حمل محسوب می‌گردند. خمیر اپوکسی از قابلیت چسبندگی مناسب با فولاد ضد زنگ، فولاد کربن، آلومینیوم و بتن برخوردار است. حتی می‌توان از آن در یک زاویه پوشش ۹ cm بدون افت زاویه بر روس سطوح عمودی یا بالاسری استفاده کرد.

کیت آن شامل دستکش، ابزار هم زن، و کفپوش فیبرزیت همراه با خمیر اپوکسی تعمیرات مخزن جهت دستیابی به حداکثر مقاومت کششی و خمشی می‌شود. مواد از قبل اندازه گیری شده و آماده مخلوط کردن هستند. این خمیر اپوکسی از میزان مقاومت شیمیایی عالی در برابر اسیدها، مواد سوزآور و حلال برخوردار است. مقاومت حرارتی تا ۳۶۵ درجه فارنهایت از دیگر ویژگی‌های آن است.

خمیر اپوکسی CERALOY 493

این محصولی اختصاصی است و رزین‌های مرغوب با اضافه کردن آلومینیوم و سرامیک به خمیر اپوکسی تهیه می‌شود. از این خمیر اپوکسی در راستای پر کردن و درزگیری وسایل گوناگون کنترل جریان مایعات که دچار خوردگی و آسیب شده‌اند، استفاده می‌شود. این اپوکسی گزینه‌ای ایده‌ال برای بازسازی دریچه، جداره‌های پوسیده پمپ‌ها، صفحات مکنده، والوت‌های پمپ، بازسازی پیشرانه‌های پمپ، محفظه فن، تعمیر صفحات لوله‌ای، مرمت شیر و فلکه اصلی، نوسازی ناودان‌ها، زانویی‌ها و … محسوب می‌گردد. چکش خواری و مقاومت در برابر حرارت ۳۷۵ درجه فارنهایت از ویژگی‌های این خمیر اپوکسی است و امکان بکارگیری آن در سطوح عمودی و شیب‌دار میسر می‌باشد. کیت آن هم شامل اپوکسی، میکسر، دستکش و … می‌باشد و براحتی قابل دسترس است.

خمیر اپوکسی CERALOY 403

این خمیر از دو جزء ترکیبی یعنی آلیاژ میکرو سرامیک همراه با پوشش اپوکسی تهیه شده است. از ویژگی‌های آن می‌توان به نرمی، براق بودن، و پایداری در برابر اصطحکاک اشاره کرد و به عنوان پوششی برای حفاظت لوله در برابر تلاطم، ساییدگی و سوراخ شدگی کاربرد دارد. فرمول پیشرفته‌ای که در این نوع خمیر اپوکسی بکار گرفته شده آن را به گزینه‌ای ایده‌ال در برابر خوردگی و ساییدگی محفظه‌های پمپ، فن، ناودان، زانویی و انواع پمپ‌ها تبدیل کرده است. کیت آن حاوی خمیر اپوکسی، میکسر، دستکش و … است و به‌راحتی در دسترس کاربران قرار دارد.

اپوکسی مخصوص تعمیر دستگاه پارت واشر

این محصول یک اپوکسی تخصصی کربن استیل و سرامیکی است و به منظور تعمیر قطعات داخلی و خارجی دستگاه پارت واشر جاهایی که دیواره‌ها و بخش‌های زیرین در اثر پوسیدگی و زنگ‌زدگی دچار نشتی می‌شوند، طراحی شده است. این خمیر اپوکسی با اجزا پرحرارت، بدون حرارت، حلال و عوامل فعال در سطح دستگاه پارت واشر سازگاری دارد. خمیر اپوکسی بر روی سطوح عمودی و سربالایی کاربرد دارد و در دو حالت خمیری یا مایع قابل دسترس است. کیت آماده به کار شامل دستکش، میکسر و … به کاربران عرضه می‌شود.

اپوکسی ۲۷۷ جهت تعمیر میله ستون

این خمیر اپوکسی در واقع زیر شاخه فلز سوپرگرید به حساب می‌آید اما مراحل تنظیم و فرمول سازی آن به قصد تعمیرات میله ستون طراحی شده است. اپوکسی غنی از رزین به منظور مرمت میله ستون‌های دندانه شده یا پوسیده ساخته شده است. فرمول عاری از حلال آن قابلیت کامل تاب دادن را فراهم ساخته و با آن می‌توان هر نوع ساییدگی، سوراخ شدگی، دندانه شدن و سایر آسیب‌های وارده به میله ستون را برطرف ساخت. از ویژگی‌های این خمیر اپوکسی می‌توان به چسبندگی بالا، چکش خواری، مقاومت در برابر ساییدگی، حرارت و موادشیمیایی بیش از ۱۷۰۰۰ psi اشاره کرد. دیگر نیازی به تعویض میله ستون‌های گران قیمت نیست. کیت ابزار حاوی تمامی مایحتاج تعمیراتی به راحتی در دسترس کاربران قرار دارد.

خمیر اپوکسی جهت تعمیر صفحات بالدار

اساسا کاربرد اصلی این خمیر اپوکسی در صنعت لوله کشی نفت و گاز است جایی که صفحات بالدار در اثر عوامل محیطی فرساینده احتیاج به تعمیرات پیدا می‌کنند. آسیب‌های صفحات بالدار شامل سوراخ شدگی، ترک خوردگی و خراشیدگی‌هایی هستند که موجب نشتی در این صفحات می‌گردند. با استفاده از خمیر اپوکسی صفحات بالدار می‌توان در کمترین زمان ممکن آسیب‌ها را برطرف ساخت و شرایط را به حالت اولیه بازگرداند و از اینرو مانع از هر گونه نشتی در صفحات شد. این محصول بسته به نوع سرویس دهی در سه نسخه تنطیمات سریع، معمولی و مقاوم در برابر حرارت ۴۷۵ درجه فارنهایت قابل دسترس است. کیت این ابزار بنا بر مدل سفارش داده شده و نوع تعمیرات به کاربران عرضه می‌گردد.

اپوکسی ۸۲۰ جهت مرمت صفحات لوله‌ای

صفحات لوله‌ای شکل بیشتر در اثر خوردگی، زنگ زدگی و شوک الکتریکی ناشی از فلزات مختلف دچار آسیب و خسارت می‌گردند. نشتی صفحات لوله‌ای بیشتر در اثر این فرآیندها رخ می‌دهد. خمیر اپوکسی پیشرفته از قابلیت مرمت و نوسازی صفحات لوله‌ای برخوردار است. روش کار بدین صورت است که خمیر اپوکسی پوششی به دور صفحات ریخته می‌شود و از سوارخ شدگی و ایجاد حفره و نشتی در آنها جلوگیری می‌کند. مواد تشکیل دهنده خمیر عبارتند از: پوشش اصلی (مایع)، پایه (خمیر مالیدنی) اپوکسی و روپوش (مایع). می‌توان روپوش را بر روی تمام سطوح واترباکس به کار گرفت. اپوکسی ۸۲۰ از قابلیت چسبندگی بالایی برخوردار است و در برابر حرارت و مواد شیمیایی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. و بسته بندی آن در کیت به‌راحتی صورت می‌گیرد.

اپوکسی ۷۷۷P و ۷۷۷L مخصوص پمپ و اسباب پیشران

خمیر اپوکسی از نوآوری‌های جدید صنعت است و به منظور مرمت و نوسازی بخش‌های داخلی پمپ، روکش و وسایل محرک طراحی شده است. کار کردن با این خمیر اپوکسی آسان است و گزینه‌ای ایده‌ال جهت محافظت متعلقات پمپ در برابر خوردگی، پوسیدگی و سوراخ شدگی محسوب می‌گردد و در عین حال هر گونه ناهمواری را از بین می‌برد و راندمان کاری پمپ را هم افزایش می‌دهد. کابران می‌توانند این خمیر اپوکسی را در دو نسخه خمیری و مایع یا برای گرفتن بهترین نتیجه هر دو محصول را با سفارش دهند. کاربرد این اپوکسی برای ارتفاع آبدهی پمپ، تلمبه خانه، واتر پمپ، ناگردان‌ها و قطعات محرک و زنگ زده پمپ بسیار ایده‌ال است و فرآیند مرمت به‌آسانی صورت می‌گیرد. مقاومت بالا در برابر ساییدگی، حرارت و مواد شیمیایی از جمله مزیت‌های این خمیر اپوکسی قلمداد می‌شود. کاربران با این ابزار می‌توانند پوسیدگی را در دمای اتاق به حالت اول بازگردانند و احتیاجی به مراقبت پس از استعمال هم ندارد.

خمیر اپوکسی مخصوص فلز صنعتی

با این محصول تنها در عرض ۵ دقیقه می‌توان تمامی تعمیرات اضطراری فلزات و لوله‌کشی‌ها را انجام داد. این مدل خمیر اپوکسی جهت نوسازی و مرمت رویه‌ها، پمپ و بدنه دریچه‌ها، بالشتک یاتاقان، نشتی مخزن بسیار کاربرد دارد. این محصول را می‌توان سوراخ، رنگ و با سمباده صاف کرد و بیشتر در دماهای پایین کاربرد دارد. فرمول بدون افت و آماده مصرف این محصول در دسترس کاربران قرار دارد. به منظور بالا بردن مقاومت خمیر، این محصول با روکش فیبرزیت به کاربران عرضه می‌شود.

فلزات مایع

این خمیر اپوکسی عملکرد قابل قبولی در رفع پوسیدگی و ساییدگی صفحات، موتورها، ماشین آلات، پمپ‌ها و … از خود به جا گذاشته است. هر جا که خمیر اپوکسی موثر واقع نشود، این محصول در پر کردن حفره‌های لوله عملکرد موفقیت‌آمیزی از خود به جا می‌گذارد. ویژگی لغزندگی آن باعث شده به‌راحتی در هر نوع حفره و سوراخی رخنه کرده و آن را با بقیه سطح لوله هموار سازد. این محصول از مقاومت فشاری بیش از ۱۲,۰۰۰ psi برخوردار است. هر کیت محصول به همراه اپوکسی، دستکش و میکسر به کاربران عرضه می‌شود.

اپوکسی آلومالوکس

خمیر اپوکسی مقاومت بالا با ذرات آلومینیومی مسلح تهیه شده است و به عنوان محصولی بسیار تخصصی جهت تعمیر ترک خوردگی‌ها، سوراخ‌ها، و خراشیدگی فلزات و لوله‌های صنعتی و تجاری شناخته شده است. ویژگی عدم پوسته پوسته شدن این خمیر اپوکسی آن را به یک گزینه ایده‌ال جهت نوسازی و مرمت لوله‌های HVAC، شیر و فلکه، مخازن، لوله کشی پکیج، گرماگیر اجاق، پمپ‌ها، رویه‌های آلومینیوم، قطعات آلومینیومی، اجزاء موتور، براکت‌ها، محفظه‌های الکترونیکی، اجزاء هواپیما و پوشش جعبه دنده … تبدیل کرده است. ماله کشی این خمیر اپوکسی بدون افت و به‌سادگی صورت می‌گیرد و کاربران به‌راحتی می‌توانند تمامی لوازم جانبی و خمیر اپوکسی را در کیت اصلی جاگذاری کنند.

سیل رایت W.B.C

 از این اپوکسی بیشتر بر روی سطوح مرطوب و پوشیده از آب استفاده می‌شود. اساسا تعمیرات سطوح و قطعات فلزی زیر آب توسط قواصان انجام می‌گیرد. این محصول از قابلیت ترمیم، چسبیدن و درزبندی سطوح زیر آب برخوردار می‌باشد و اتصال دائمی با تمامی فلزات و انواع بتن را برقرار می‌سازد. سیل رایت WBC عملکرد موفقیت‌آمیزی در نوسازی لوله‌ها، مخازن و دریچه‌ها از خود به جا گذاشته است.

خمیر حاوی فولاد ضدزنگ

این خمیر دو مولفه‌ای و تخصصی مملو از فولاد ضد زنگ است و جهت تعمیر اجزاء فولادی ضدزنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. عدم پوسته پوسته شدن، چکش خواری عالی و مقاومت در برابر خوردگی از ویژگی‌های این خمیر به شمار می‌آید. و گزینه‌ای ایده‌ال جهت نوسازی لوله‌ها، مخازن، شیر و فلکه، رویه‌ها و سایر تجهیزات فولادی ضدزنگ محسوب می‌گردد. ماله کشی این خمیر اپوکسی بدون افتو به‌سادگی صورت می‌گیرد و کاربران به‌راحتی می‌توانند تمامی لوازم جانبی و خمیر اپوکسی را در کیت اصلی جاگذاری کنند. این خمیر در برابر بیشتر مواد شیمیایی، اسیدها، ماده سوزآور، حلال‌ها و بنزین از خود مقاومت نشان می‌دهد.

خمیر برنزه

این محصول یک اپوکسی دو جزئی و آغشته به برنز است و به محض اتمام تعمیرات ظاهری شبیه به برنز به خود می‌گیرد. کاربران با این محصول می‌توانند اجزاء برنزه آسیب دیده و پوسیده مانند آستر برنجی، قالب‌ها، میله ستون‌ها و انواع تجهیزات و وسایل برنزه مرمت و نوسازی کنند. اتصالات چسبناک به برنزه و همچنین سایر آلیاژهای فلزی را می‌توان سوراخ، دستکاری و با سمباده صاف کرد. محصول به همراه کیت مخصوص حاوی اپوکسی، مکیسر و روکش فیبرزیت به کاربران عرضه می‌شود.

راپ مجیک

این محصول یک نوار شیشه‌ای فایبر و سرشار از پلیمر و اوراتان است و نیازی به هیچ نوع افزودنی یا ابزار کمکی خاصی ندارد. راپ مجیک را به مدت ۱۰ ثانیه در آب فرو ببرید و به‌راحتی از آن استفاده کنید. موارد استعمال آن شامل درزبندی رویه‌ها، مخازن، دریچه‌ها، لوله‌ها، زانویی و اتصالات می‌شود. این محصول با برخورداری از مقاومت کششی ۴,۶oo psi گزینه‌ای عالی جهت تعمیر لوله پی وی سی به حساب می‌آید.

خمیر بندآورنده نفت

این خمیر یک نوآوری منحصر بفرد قلمداد می‌شود و به منظور درزبندی نشتی‌های روغنی و نفتی کم فشار طراحی شده است. روغن گیر از ویژگی تجدیدپذیری برخوردار است و کاربرد آن به عنوان یک محصول پیشگیری کننده از نشتی نفت و روغن کاملا بی‌خطر است. نحوه استفاده کردن از این محصول آسان است و با مقدار کمی از آن می‌توانید نشتی روغن مخازن و لوله‌ها را کاملا برطرف کنید. این محصول به‌راحتی در کیت مخصوص بسته بندی می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات تشخیص ترکیدگی لوله با لوله بازکنی تهران تماس برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *